Van stormachtig Wellington naar zonnig Abel Tasmanpark

21 december 2019 - Marahau, Nieuw-Zeeland

Even goed nadenken wat we allemaal hebben gedaan de afgelopen dagen. Wat doen we veel en maken we veel mee..

Vanuit Rotorua zijn we doorgereden naar Wellington, de hoofdstad! Helaas was het erg winderig en regenachtig daar maar voor Wellington is dat eerder regel dan uitzondering hebben wij begrepen. De regen laat de pret niet drukken we gaan naar het bekende Te Papa museum,heel leerzaam en leuk! Daarna gaan we met de Cable Car naar de botanische tuinen, we wagen een korte wandeling in de regen maar besluiten ons toch snel terug te trekken in het Cable car museum en daarna weer naar beneden! Wellington is een erg leuke stad, veel sfeer en dat ondanks de regen! We slapen op een parkeerplaats in

F00259AE-D4C8-4246-9D11-0873ED3D86C1BD90975A-710B-466A-899E-C93C0ABAF589A00E2D84-3347-4C07-8F02-B43C33DBD8EB

Wellington met veel wind dus onze nachtrust was wat minder. De volgende ochtend nemen we optijd de boot: interislander naar Picton het Zuider Eiland. De overvaart is ruig zeg maar stormachtig. Gelukkig hebben Eline en ik een reisziekte pil genomen en voelen we ons redelijk in tegenstelling tot de meeste andere mensen🤢 Het is prachtig als we het zuider eiland tegemoet varen wat een uitzichten en gelukkig beter en rustig weer!

Vanuit Picton rijden we naar Linkwater waar we op een kleine boederijcamping staan. De kinderen spelen heerlijk en we ontmoeten voor het eerst sinds de reis Nederlandse kindjes! S avonds maken Eline, Jurre en Eva een avontuurlijke wandeling naar de waterval waar glow wormen te zien zijn. De wandeling is uitdagend, nat veel springen en water oversteken, zorgen om niet uit te glijden, kortom avontuurlijk: we werken echt als een team samen!

7B1C7CB1-9EEB-468F-947D-7082D4724998

De volgende ochtend besluiten we impulsief door te rijden naar Marlborough sounds het is hier prachtig en rustig. We staan op een mooie plek aan het water echter de nacht is spookachtige met harde ruk winden en stort regen... Tot  nu toe is het weer op het zuider eiland beduidend slechter dan op het noorder eiland, de wegen erg zuidelijk zijn zelfs gesloten door de vele regenval van de dagen voordat wij in NZ aankwamen.

43070703-EF75-46E5-A6BE-B39083ABC5A0751BE92F-CE4C-43DD-A6DF-8ABF0154C157

De volgende dag rijden we via Nelson ( middag hier rond gelopen) naar Marahau beginpunt van Abel Tasmanpark! We blijven hier 2 nachten. We laten ons eerst met de watertaxi in Anchorage bay  afzetten. Onderweg zien we zeehonden en genieten van de snelle boot! Vanuit Anchorage bay beginnen we aan een lange wandeling , het eerste deel van de Abel Tasman coastal track van 15 km op en af langs mooi baaitjes en goudgele stranden! Het is ver voor Eline en Jurre die alles zelf lopen! Maar het einde van de wandeling wordt beloond met een heerlijke Pizza bij een mooi restaurant aan de rand van het park. Vandaag doen we rustig aan iedereen is toch wel een beetje moe en vooral Jurre heeft last van z’n voeten.

824A7A58-08F3-4572-BF64-6A19BC3D1F52746060F7-24F4-48BA-8496-F695374424AC54B7C0F0-DFD0-4C66-9C6F-E88B46F62FE3B196AF94-06A3-46CA-8A5B-81F23BE05FBAD9562499-D9C2-4AAF-99DE-76D83189EFEC

We twijfelen of we verder zullen rijden naar boven richting de Golden bay of dat we maar de west kust rijden! Zodra we weer WiFi hebben horen jullie meer..

54606F64-BCA2-4BC5-A6E1-4BBC53112E4C

1. Hetty nijhof:
    21 december 2019
    Superr superr😘👋🎅🎄
  2. Boelema:
    21 december 2019
    Dank voor het prachtige reisverhaal!
  3. Marian van Luijk:
    26 december 2019
    Wat geweldig om jullie te mogen volgen. De foto's spreken boekdelen! Zo kunnen we Jurre op school nog wat aanvullen in zijn verhalen ;-)
    Hij is zelfs in de camper hard aan het werk zag ik! Nou al het andere is een ervaring die niemand jullie meer kan afnemen. Geniet nog maar lekker verder de komende tijd. Tot 6 januari. Marian